Gad vide om det er med vilje at dette ikon ligner en dårlig efterligning af det klassiske Mac-ikon – bare med sur mund:
Ikonet mødte jeg på Telias website. Her er det klassiske Mac-ikon fra 1984 til sammenligning:
Hvis ligheden er med vilje, er det jo ironisk – vel nærmest sarkastisk – at de nedenunder beder brugeren installere Internet Explorer. Det kan man ikke på Mac (i hvert fald ikke med OSX). Derfor må Mac’en (og macbrugeren) forblive sur på Telias site
Tags: brugervenlighed · mac2 Comments
2 responses so far ↓
Jeg studser jævnligt over websites, der insisterer på at brugerne skal køre en bestemt browser…
“…undskyld Hr., De må kun handle i denne butik, hvis Deres sko er af mærket LLoyd’s…”.
I Firefox er det en smal sag at skifte user agent, og så er der ingen problemer med at se indholdet.
…på den anden side er det jo kun 10-15 procent af brugerne, der bruger en anden browser end IE.
Ja, prøvede lige at installere et add-on til Firefox for at skifte user agent. Sjovt nok kunne jeg så kun få Telia-siden til at virke med Opera som user agent – ikke IE7
Så ja, i næsten alle tilfælde kan de 10-15% ikke IE-brugere skifte user agent eller åbne en anden browser eller låne en anden computer eller på anden vis hacke sig til en løsning.
Det retfærdiggør dog ikke for mig at se, og jeg er ganske enig: Ubegribeligt at fx Telia ikke bare gør det nemt for alle at handle lige meget hvilke browser-sko man kommer gående i.